Nerede Çalışırsanız Çalışın Üretkenliğinizi Artırmanın 15 Yolu

Nerede Çalışırsanız Çalışın Üretkenliğinizi Artırmanın 15 Yolu

Nerede çalışırsanız çalışın, ister ofiste, ister evizde, ister ortak çalışma alanında veya başka bir yerde olsun, çalışma saatlerinde mümkün olduğunca verimli ve üretken olmak istersiniz. Ancak gün içinde uğraşacak o kadar çok dikkat dağıtıcı şey var ki, bunu söylemek yapmaktan daha kolay.


Amerika Birleşik Devletleri'nde 2400'den fazla profesyonelin katıldığı bir anket, birçok insanın, uzaktan çalışsalar da çalışmasalar da, işteyken üretkenlik sorunlarıyla mücadele ettiğini gösteriyor. Yine de bir evden çalışanların hafif bir avantajı olabilir: Her beş profesyonelden biri (%21) çalıştıkları her yerde eşit derecede üretken olduklarını söylerken, katılımcıların %35'i evde çalışırken daha fazlasını başardıklarını söylemektedir.


İş başında üretkenliğinizi artırmanın yollarını arıyorsanız, her yerden daha iyi çalışmanıza yardımcı olabilecek 15 ipucumuz var. Odağınızı artırmanıza, daha az zamanda daha fazlasını yapmanıza ve işleri gerçekten bitirmenin memnuniyetini hissetmenize yardımcı olması için bu stratejilerden herhangi birini veya tümünü kullanın:


1. Günlük yapılacaklar listenizi yoğunlaştırın

Çoğu zaman, insanlar işte başarabileceklerini abartırlar ve ilerleme eksikliğinden dolayı hüsrana uğrarlar. Beklenmeyen projelere ve kesintilere yer bırakan, günlük olarak daha kısa, daha gerçekçi bir yapılacaklar listesi kullanmayı deneyin. Daha üretken olmanıza yardımcı olacak!


2. Niceliği değil, niteliği hedefleyin

Çoklu görev, üretkenliği artırmanın kesin bir yolu gibi görünüyor, ancak tekrar tekrar vites değiştirmek zihinsel olarak yorucu ve sizi yavaşlatabilir. Her seferinde bir öğeye odaklanmak için elinizden gelenin en iyisini yapın.


3. Resmi bir zaman yönetimi stratejisi uygulayın

İşinizi yapılandırmanıza yardımcı olması için iyi bilinen zaman yönetimi yaklaşımlarını kullanmayı düşünün (bu aynı zamanda çoklu görevlerin stresinden ve verimsizliğinden kaçınmanıza da yardımcı olabilir).


Pomodoro Tekniği, iş günü boyunca odaklanmanızı geliştirmek için bir zaman yönetimi stratejisinin sadece bir örneğidir. Her biri 25 dakikalık çalışma oturumlarına katılıyorsunuz; Her seanstan sonra beş dakika ara verilir. Bu bir kazan-kazan: Daha fazlasını yaparsınız ve gün boyunca yeniden şarj olmak için kendinize zaman verirsiniz.

4. Uygulamalardan yararlanın

İnsanların üretkenliklerini artırmalarına, projeleri takip etmelerine, son teslim tarihlerini karşılamalarına ve daha organize olmalarına yardımcı olacak geniş bir yazılım yelpazesi mevcuttur. Hızlı bir internet araması, işinizin akışını ve görevlerinizi zamanında sürdürmek için kullanabileceğiniz birçok seçeneği (ücretsiz olanlar dahil!) ortaya çıkaracaktır.

5. Verimlilik için en iyi zamanınızı bilin

Günün en uyanık ve üretken olduğunuz saatlerinde kritik veya zorlu görevlerle uğraşarak dahili saatinizi kendi yararınıza kullanın.

Üretkenlik üzerine yapılan anketler, çoğu çalışanın, uzaktan çalışırken bile sabah geç saatlerde (09:00-12:00) ve öğleden sonra (13:00-16:00) erken saatlerde adımlarını attığını buldu. Ve çok az profesyonel, öğle veya akşam saatlerinde yapılacaklar ile uğraştığını bildiriyor.

6. Kesintileri azaltın (mümkün olduğu ölçüde)

Önemli görevler üzerinde çalışırken, mobil cihazları kapatarak ve kişisel e-posta ve sosyal medyadan çıkış yaparak üretkenliğinizi katlanarak artırabilirsiniz. Bunu yapmak, elinizdeki göreve tüm dikkatinizi vermenizi sağlar.

İş arkadaşlarınıza, ne zaman kesintiye uğramamayı tercih edeceğinizi ve “bölgede” çalışırken yazışmalarına yanıt vermekte gecikebileceğinizi bildirin. Örneğin, ekibiniz Slack gibi bir mesajlaşma uygulaması kullanıyorsa, çevrimiçi durumunuzu "meşgul" olarak ayarlayabilirsiniz. Veya uygun olmadığınızda not almak için paylaşılan takviminizdeki zamanı bloke edebilirsiniz.

7. Büyük projeleri daha küçük görevlere ayırın

Gözdağı vermek, sırf başa çıkamayacağınızı düşündüğünüz için işi ertelemenize yol açabilir. Bu nedenle, büyük, karmaşık projeleri daha yönetilebilir "parçalara" ayırın. Daha az bunalmış hissedeceksiniz. Ayrıca, artan bir dönüm noktasına her ulaştığınızda bir başarı duygusu kazanacaksınız. (Başka bir ipucu: Mümkünse, önce en karmaşık görevlerin üstesinden gelin, böylece projenizin ana aşamasına geldiğinizde, büyük bir zorlu çalışma duvarı ile karşı karşıya kalmazsınız.)

8. Sadece 'hayır' deyin (böylece üretkenliğe 'evet' diyebilirsiniz)

Bazen ne kadar küçük olursa olsun başka bir görevi üstlenemezsiniz. Zaman zaman “hayır” demek için kendinize izin verin. Bir takım oyuncusu olarak itibar kazanmak isteseniz de, fazla vaatte bulunmak ve gereğinden az teslim etmek istemezsiniz.

9. Çevrimiçiyken kursta kalın

Çalışma saatleri içinde interneti kullanırken disiplinli olun. Ana odak noktanızdan (örneğin bir sektör raporu okurken) dikkatinizi dağıtmak ve birdenbire kendinizi popüler bir çevrimiçi alışveriş destinasyonunu incelerken veya en sevdiğiniz ünlünün Instagram'da neler paylaştığını kontrol ederken bulmak çok kolay. Bildiğiniz bir sonraki şey, bir saat geçti - ve programınız dışındasınız.

10. Toplantı çılgınlığını azaltın

Mizahçı Dave Barry bir keresinde şunu gözlemlemişti: "Eğer tek kelimeyle, insan ırkının tam potansiyeline ulaşamamasının ve asla ulaşamayacağının nedenini belirlemeniz gerekseydi, o kelime toplantılar olurdu."

Çalışanların çoğu bu bakış açısına katılıyor: Verimliliklerini en çok neyin engellediğini paylaşmaları istendiğinde, ilk yanıt gereksiz çağrılar ve toplantılardı (%32), ardından iş arkadaşlarıyla yapılan konuşmalar (%30).

Bu nedenle, amaçlarını aşan rutin toplantılara duyulan ihtiyacı yeniden düşünün. Veya kendinizi ve başkalarını konuya odaklanmaya zorlamak için toplantı sürelerini %25 oranında kısaltmaya çalışın.

Ayrıca, hızlı bir telefon görüşmesi, metin veya e-postayla kolayca ele alabileceğiniz konuları konuşmak için iş arkadaşlarınızla görüntülü görüşme yapmaktan kaçının. Görüntülü toplantılar süper verimli olabilir ve özellikle uzaktan çalışırken ekip arkadaşlarınızla etkileşim kurmanın harika bir yoludur. Ancak kısa olsalar bile, gün boyunca birkaç kez görüntülü arama yapmak genel üretkenliğinizi kolayca baltalayabilir.

Video konferans görgü kuralları, günümüzün her yerden çalışma dünyasında kariyeriniz için hayati önem taşıyabilir. Bu gönderide başarı için 14 ipucu alın.

11. Kendinize bir mola verin

Sezgisel gelebilir, ancak fişten çekip şarj etmek için zaman ayırmak daha fazlasını yapmanıza yardımcı olabilir. Karmaşık sorunların çözümleri, genellikle konuya tam olarak odaklanmadığınız zaman ortaya çıkar.

Sadece biraz temiz hava almak veya şirketinizin işle ilgili olmayan mesajlaşma kanallarından birinde neler olup bittiğini kontrol etmek için masanızdan uzaklaşmanız, iş gününde üretkenlik konusunda ikinci bir rüzgar almak için ihtiyacınız olan tek şey olabilir.

12. Sağlığınıza dikkat edin
Bu ipucu yukarıdakini tamamlar. Kendinize iş dışında da bir mola verin. Sağlıklı beslenmek, düzenli egzersiz yapmak ve yeterli uyku almak önemlidir. Bu üç alandan herhangi birinde dengesiz olmak, konsantre olma ve en iyi seviyede performans gösterme yeteneğinizi ortadan kaldırabilir.

Ayrıca, işvereninizin sunduğu sağlıkla ilgili programlardan, avantajlardan ve avantajlardan yararlandığınızdan emin olun.

13. Çalışma alanınızı düzenli olarak temizleyin
Dosyaları bulmak veya yapışkan notlara yazdığınız birçok önemli hatırlatıcıyı bulmak için uğraştığınız için sık sık zaman kaybediyorsanız, çalışma sırasında veya sonrasında masanızı temiz bir şekilde taramak için zaman ayırın. Organize etmek ve ortalığı toparlamak için her gün ve her çalışma haftasının sonunda birkaç dakika ayırma alışkanlığı edinin. (Bunu takviminiz ve gelen kutunuzla da yapmayı deneyin.)

14. Reflekslerinizi yenileyin
Bir bildirim aldığınız anda e-postalarınızı veya diğer dijital mesajlarınızı okuma şansınız vardır. Gelen bir mesajın ping sesini duyduğunuzda veya bilgisayarınızın ekranındaki bir açılır pencereyi gördüğünüzde anında tepki verme dürtüsüne karşı savaşın. Gün boyunca gelen kutunuzu ve mesajlaşma uygulamalarınızı kontrol etmek için belirli zamanlar seçin.

15. Ertelemeyin
İş günü boyunca üretkenliğinizi rayından çıkarabilecek her şeyi kontrol edemeyebilirsiniz, ancak bu kesinlikle sahip olabileceğiniz bir şeydir. İşe odaklanmayı kaybettiğimizde çoğumuzun düştüğü tuzaklardan biri ertelemedir. Sonra, “Zamana ne oldu?” diye merak ediyoruz. veya “Bu son teslim tarihini nasıl kaçırdım?”

Erteleme tembellikle aynı şey değildir; bunun yerine, bir şeyi diğerine tercih etmenin aktif bir sürecidir.

İster küçük bir görevde ister büyük bir projede çalışıyor olun, dikkat dağıtıcı unsurları ortadan kaldırmanın ve ertelemeye karşı koymanın birçok yolu vardır. Şu stratejileri göz önünde bulundurun:

Erteleme olasılığınızın en yüksek olduğunu belirleyin.
Kendinizi bir şey üzerinde çalışmak veya bitirmek için motive etmek için son teslim tarihlerini kullanın veya zaman dilimleri belirleyin.
Kamburdan kurtulmak için ihtiyacınız olduğunda yardım isteyin.
Ayrıca, bir dönüm noktasına ulaştığınızda veya bir projeyi bitirdiğinizde, iyi yapılmış bir iş için kendinizi ödüllendirin. Kendinize lezzetli bir yemek ısmarlayın, yürüyüşe çıkın ya da arkadaşlarınızla veya ailenizle biraz eğlenmek için zaman ayırın.

Bu 15 ipucunun tamamını veya bir kısmını işteyken düzenli olarak uyguladığınızda, nerede çalışıyor olursanız olun üretken olmanın daha kolay olduğunu göreceksiniz!

Yorum Yap