Metin Yazarı (Copywriter) Nedir? Metin Yazarı Nasıl Olunur? Ne İş Yapar?

Metin Yazarı (Copywriter) Nedir? Metin Yazarı Nasıl Olunur? Ne İş Yapar?

Kusursuz yazma becerileriniz varsa, müşteri ihtiyaçlarını hızlı bir şekilde yorumlayabiliyorsanız ve kısıtlı zaman kısıtlamaları altında iyi çalışıyorsanız, yaratıcı ajanslar ve kurum içi departmanlar sizden haber almak ister. Özellikle web ve mobil deneyimi olan metin yazarları için ihtiyaç yüksektir.

Metin yazarı iş tanımına ve mevcut metin yazarı maaş beklentilerine bir göz atmak için yazımızı okumaya devam edin.


Metin yazarı maaş kriterleri

Metin yazarları tecrübe, çalıştığı şirket ve yeteneklerine göre ayda en düşük 5 bin 500 TL ortalama 7 bin TL ve en çok 10 bin TL kazanır. Eğer bir metin yazarıysanız yorumlarda ayda ne kadar kazandığınızı belirterek okuyucularımızı bilgilendirebilirsiniz.

Metin yazarı görevleri ve beklentileri

Metin yazarı iş tanımları, baskıdan web'e ve reklamlardan daha uzun biçimli içeriğe kadar uzanan yelpazeyi çalıştırır. Metin yazarları ajanslar için veya kurum içinde çalışırlar, bu nedenle belirli metin yazarı iş tanımları işverenin işlevine, hedeflerine ve ihtiyaçlarına bağlı olarak değişecektir. Temel iş gereksinimleri genellikle şunları içerir:

  • Açık, özlü ve dilbilgisi açısından doğru metin yazma
  • Etkili ve zorlayıcı iletişim ile sonuçlanan orijinal kavramların yaratılmasını sağlamak
  • Çeşitli hedef pazarlara hitap eden farklı dil stillerini anlama
  • Net ve tutarlı bir marka sesi geliştirmek ve sürdürmek
  • Web biçimlendirme dili ve arama motoru optimizasyonu konusunda deneyim
  • Yaygın olarak kullanılan stil kılavuzlarına aşinalık
  • Mükemmel kişilerarası ve iletişim becerileri
  • Kendinden motive ve organize

Mesleki deneyim ve beceriler

Metin yazarı iş tanımları genellikle deneyimin eğitimden daha değerli olduğunu gösterir. Yazılı bir dereceniz yoksa, yine de harika bir çalışma portföyüne sahip bir iş bulabilirsiniz . Yeni başlıyor olsanız bile, büyük olasılıkla, ücretsiz bir proje için geliştirdiğiniz web sitesi kopyası gibi gösterilecek yazı örnekleriniz vardır.

Farklı bir portföy, çeşitli medya ve formatları içerecektir: basılı reklamlar, televizyon, radyo, dijital reklam afişleri, arama motoru için optimize edilmiş (SEO) web içeriği, blog gönderileri, imzalar ve doğrudan pazarlama e-postası.

İyi yazılı ve sözlü iletişim becerileri hayati önem taşır çünkü ekipler ve müşterilerle etkileşime gireceksiniz. Geri bildirime ve yapıcı eleştiriye açık kalırken fikirlerinizi açıklamanız, satmanız ve savunmanız gerekecek. Yaratıcılık, detaylara dikkat, uyarlanabilirlik ve pazarlama bilgisi de gereklidir.

Yorum Yap