Compliance manager(Uyum Müdürü) Nedir? Ne iş yapar?
Compliance manager(Uyum Müdürü) Ne İş Yapar?
Uyum müdürleri kısaca şirketlerin etik kurallara uyup uymadığını, uyumlardaki sorunları tespit ve analiz eden amirlerdir.
Compliance manager(Uyum Müdürü) Sorumlulukları
- Yasalara ve iç politika kurallarına uygun bir etik kurallara uyum programının oluşturulması, geliştirilmesi ve denetlenmesi gibi uyumun sürekliliğini sağlayacak işlemler yapmak.
- Uyum programını sürekli denetlemek ve analiz ederek daha verimli hale getirmek.
- Elde ettiği analizler sayesinde uyum risklerine karşı hazırlıklı olmak ve anında müdahale etmek
- Şirket uyum politikalarının tasarlanması, değiştirilmesi ve yürütülmesini sağlamak
- Uyum politikalarının yönetilmesi sürecinde yetkililer ve insan kaynaklarıyla iş birliği yapmak
- Belirlediği sorunlar üzerinden çalışanlara eğitimler ve seminerler vermek
- Hazırladığı raporları üst düzey yöneticilere sunmak
Uyum Müdüründen İstenen Özellikler
- Compliance manager(Uyum Müdürü) olarak kendini kanıtlamış deneyime sahip olmak
- Endüstri ve iş hayatına dair bilgili olmak
- Raporlama, kayıt tutma ve analiz yapma bilgisine sahip olmak
- İş zekasına sahip olmak
- Prosedürler ve yasal düzenlemelerin takibini sorunsuz gerçekleştirebilecek analitik düşünceye sahip olmak
- İletişim becerileri mükemmel seviyede olması
Yorum Gönder